Ads 468x60px

Featured Posts Coolbthemes

RSS

macam-macam jerr...

Tempoh hari aku bicara dengan seorang JIRAN...a friend of her friend,meninggal dunia..Sebab kematian? Doktor juga tidak dapat mengenal pastinya..Bila dapat tahu rupanya akibat terkena buatan/sihir orang..Menurut cerita,Arwah merupakan seorang yang bijak pandai,dean list selalu dalam tangan,menurut kawan-kawan..ramai yang dengkikan Arwah..Aku terfikir sejenak.
Seorang saudaraku..juga punya nasib yang sama...buatan orang hanya kerana ingin mendapatkan cinta..Dulu aku mungkin anggap ini perkara yang remeh dan mampu diselesaikan dengan bantuan pak ustaz atau diri sendiri..Asalkan kuat semangat..Tapi selepas melaluinya.ternyata aku silap.Ilmu-ilmu sebegini mampu merubah seseorang sehingga boleh membuat orang derita,tergila-gilakan dan boleh menyebabkan kematian.

Aku suka quote di atas.. Semoga jadi renungan juga buat semua..
Ira disihir guna gambar dalam FB
Emakku pernah berkata kepada ku sewaktu aku bujangan lagi..Jaga kata,jaga perlakuan bila berada di tempat orang..Dan kini pula aku sudah punya blog sendiri,punya ramai kawan di sana sini..Kenalah aku menjaga penulisan ku di dalam blog ini..sebabnya manusia ini sukar kita teka apa yang ada di dalamnya..Pada luaran mungkin kita mampu tafsir tetapi sebaliknya pada dalaman hanya Allah sahaja yang tahu isn't????Ada mungkin orang cepat terasa hati,Ada pula yang mungkin akan dengki..Ada pula yang suda jatuh cinta gila..Cara paling senang????Kenakan ilmu hitam kepada insan yang buat matanya yang berbulu...Buat dia sakit mata,sakit hati dengan kehadiran orang itu,buat dia jatuh cinta..Kenapa jalan itu yang mereka fikir??? Kenapa cara itu yang mereka ambil??? Jalan yang buat orang lain menderita...
Tulis blog..Borak dalam YM ataupun SKYPE..Tulis email.. sekarang,semuanya harus berhati-hati.. Berjaga-jaga saja..ye tak?? kekadang kita hanya duduk diam tanpa bersuara pun ada juga yang tidak suka kepada kita isn't??? Manusia..macam-macam ragam dan punya hati yang lain-lain..
Aku bukan Tuhan untuk menilai dan meletakkan jua menjatuhkan hukuman.. Cuma ingatlah, apa yang dosa itu kita elakkan.. Hidup hanya satu persinggahan.. Terlalu pendek.. Isilah dengan sebaik-sebaiknya.. Lakukan sesuatu yang akan membawa kebaikan bukan saja pada kita, juga pada orang.. Aku mohon maaf kalau ada tersalah bicara.. Kalau silap tolong tunjuk ajarkan..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 IkhlasMu:

Post a Comment

My Luv Story

get this widget here
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angry Birds -  Link Select
Protected by Copyscape Online Plagiarism Test