Ads 468x60px

Featured Posts Coolbthemes

RSS

Masih belum Terlambat Untuk Merasakan Nikmatnya


Pertama ini namanya ketupat.. Orang Borneo seperti aku lebih gemarkan ketupat nasi berbanding ketupat pulut atau ketupat palas.. Entah kenapa tapi tekak lebih selesa dengan ketupat nasi.. Ketupat palas rasanya seperti lemang dan aku bukanlah penggemar lemang yang tegar.. Setakat minat gitu-gitu saja..

P/S: Teringat ada seseorang tak suka ketupat nasi.. Rugi sungguh anda!! =p
Ini rendang.. Daging lembu lebih jadi pilihan.. Rendang aku suka makan dengan lemang.. Lagi uummpphh.. Tapi makan dengan ketupat pun jalan saja.. Tiba-tiba tekak teringin pulut kuning pula.. Dimakan bersama rendang.. Apa nak dikata.. Memang terbaiklah.. =)
Ini sambal kacang.. Masa raya ada, tak raya pun ada.. Selalu dimakan dengan satay, tauhu sumbat atau apa saja yang tekak nak dimakannya bersama.. Keh keh keh.. Ada seorang blogger, makan sambal kacang dengan epal tak silap.. Huhu.. Unik sungguh..
Ini adalah lontong.. Nasi impit yang dimakan dengan kuah lodeh.. Aku kurang gemar entah kenapa tapi sunshine aku memang hantu.. Lontong memang sedap dimakan dengan sambal dan telur dadar.. Oh ya.. Tapi aku sangat suka lontong goreng.. Nak belajar buat lontong goreng.. Siapa ada resepi lontong goreng yang sedap??? Ngee..

hai,hai,hai semua.. Petang khamis dah kan???.. Kejap jer masa berjalan, Ahad ni pulak aku akan ke kota Tinggi.. Petang ini aku juz  perkenalkan kepada anda salah satu daripada entah ke berapa aku sendiri pun tak taw...muahahahaa....Alolololoooo....makanan fevret tradisional aku jer.. Dah kenal pun silalah buat-buat tak kenal ya.. Ekeke.. =p

Dan kesemua makanan di atas bukanlah saja-saja diletak.. Ingat lagi tak raya haji tempoh hari aku tak balik kampung sebab my sunshine tak ada cuti? Hehe.. Balik tetapi mak aku pula yang mai tempatku dan mak masak semua makanan di atas semalam sebelum mak aku ke johor pagi tadi..... Nyum nyum.. Tengahari tadi sunshine dan anak kedua ku mencekik banyak gila ketupat dengan sambal kacang bertemankan daging rendang.. Nikmat.. Ekeke..

Tengok.. Mak kita selalu ingatkan kesedihan anak-anak.. Tapi anak-anak.. Haish.. Pesan untuk diri sendiri dan anak-anak seluruh dunia.. Sayang mak kita selalu, jaga hati, jaga perasaaan dia, ingat-ingat dia selalu macam mak selalu ingat dekat kita.. Okehhhh????????.. Heee.. Sampai sini.. Tengah berusaha kosongkan perut untuk slot malam nanti.. Weehoo.. Assalamualaikum..


FOOT NOTE: aku makan roti keping je tadi...hehehe.. Lalala.. =p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 IkhlasMu:

Post a Comment

My Luv Story

get this widget here
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angry Birds -  Link Select
Protected by Copyscape Online Plagiarism Test